donderdag 16 augustus 2007

Afslankpremie van 50 euro voor drie kilo

Een burgemeester in Noord-Italië heeft een premie van 50 euro uitgeloofd voor de vrouwen in zijn gemeente die in een maand drie kilo afvallen. De mannen moeten een kilo extra aan overtollig gewicht zien kwijt te raken om het bedrag te verdienen. De mensen worden steeds dikker en dikker en dat gaat ten koste van de gezondheid. Deze burgemeester, die zelf ook te dik is, heeft nu dit initiatief genomen. Een mooie prikkel om vol te houden en 3 kilo in een maand is goed te doen. Ik zou willen dat onze burgemeester hetzelfde deed. Mijn doel is om 30 kilo af te vallen en dat zou dan toch €500 opleveren. Bovendien schenkt de burgemeester nog €100 extra als je drie maanden op dat gewicht weet te blijven. Een bonus in het vooruitzicht stellen helpt zeker. Kijk maar eens naar alle sporten, er is een prijs te winnen, dus wordt er keihard getraind om het doel te bereiken. Ook met je leven is een bonus te verdienen. Kronen worden ze genoemd in de Bijbel. Het gaat niet om een prestatie die je de hemel laat verdienen, want de hemel is gratis voor wie gelooft. Nee, het gaat om wat God met jouw leven heeft kunnen doen. Wie zich in dienst stelt van God, Zijn doelen nastreeft, zal daarvoor loon ontvangen. Gods maat is liefde. ‘Al wat gedaan wordt uit liefde voor Jezus, dat houdt zijn waarde en zal blijven bestaan.’ Het zijn woorden van een oud lied, maar helemaal waar. God zal ons leven beoordelen, niet om te straffen, maar om te belonen, een extra bonus naast de vergeving en verlossing die we al hebben ontvangen. Paulus zegt: Ik strek me er naar uit, ik jaag er naar, de prijs der roeping Gods. Laten we ernst maken met ons leven, het gaat ergens om, niet om €50 of €100, maar om de eeuwige roem bij God. En ik verheug me in het moment dat we dan allemaal onze kronen nemen en aan de voeten van Jezus leggen en zeggen: “Niet wij, maar U bent waardig te ontvangen alle rijkdom, eer en glorie en macht, want U hebt overwonnen, U behoort het toe.”

Geen opmerkingen: