zaterdag 23 augustus 2008

Schapen ingezet voor verkeersveiligheid

Met grazende schapen langs wegen moet in België het verkeer veiliger worden. Door de dieren worden passerende voertuigen gedwongen af te remmen. Ik moest het wel drie keer herlezen, maar het staat er echt. De schapen moeten het verkeer afremmen. Ik vraag me werkelijk af hoe dat gaat werken. De schapen grazen langs de weg en dat moet het verkeer afremmen? Ik zou denken, daar komen ongelukken van. Gelukkig kunnen de schapen niet de weg op lopen, dus het verkeer heeft eigenlijk helemaal geen last van hen. Andersom kan wel, dat de automobilisten niet op de weg letten, maar op de schapen en zo wegens onoplettendheid een ongeluk veroorzaken. Dan komt het verkeer natuurlijk wel stil te staan en hebben de schapen inderdaad het verkeer gedwongen te stoppen. Maar of dat nu de bedoeling is? In elk geval is het een milieuvriendelijke oplossing en wat mij betreft beter dan al die vreselijke drempels.

Geen opmerkingen: