vrijdag 15 juni 2007

Vliegende vis verwondt vrouw

Een Amerikaanse vrouw is afgelopen weekend bewusteloos geslagen door een springende steur. Het incident vond plaats tijdens een boottocht op de Suwannee-rivier in Florida. Ja, daar ga je dan, lekker varen op de rivier en hup daar vliegt een vis uit het water en geeft je een oplawaai. Ik weet niet of de vis gemikt heeft of dat het een ‘lucky shot’ was, maar de uitwerking blijft hetzelfde, de vrouw was door de klap bewusteloos geslagen. Dit moet voor haar toch een unieke ervaring zijn geweest en ze zal ongetwijfeld de held van de familie worden. Die vliegende steuren schijnen dat trouwens wel vaker te doen, zomaar een mep geven aan iemand die onder hen door vaart. Ja, het leven kent nog veel geheimen. Zo verdenk ik een paar vervelende meeuwen ervan dat ze zitten te wachten tot ik mijn auto weer netjes heb gewassen om daarna met akelige precisie hun witte fletsen over de hele auto te kakken. Ik probeer mijn boosheid dan niet te laten merken om ze geen extra plezier te geven, maar in plaats daarvan scheld ik op de buurvrouw die die lelijkerds elke dag brood blijft voeren. Ja er is een machtsstrijd gaande tussen mens en dier, in elk geval tussen sommige mensen en sommige dieren. Meestal wint de mens dus als er af en toe een steur een rake klap uitdeelt nemen we dat maar op de koop toe. Daarna gooien we weer onze netten uit en vangen er duizenden weg, of we knallen wat zangvogels neer, of we slachten wat stieren af voor de pret, of we mollen nog wat olifanten voor het ivoor, of we kappen wat oerbos om de apen te treiteren, nee ons krijgen ze er niet onder. Wat denken ze wel, zo’n klap van een steur wordt duur betaald. Of zou zo’n tik ons eens aan het denken moeten zetten?

Geen opmerkingen: