vrijdag 29 juni 2007

Bank verklaart vrouw ten onrechte dood

Een bank in Albrighton in Groot-BrittanniĆ« heeft geweigerd een 77-jarige vrouw haar spaargeld te geven, omdat ze dood zou zijn. Het heeft 9 weken geduurd voordat de bank de fout toegaf aan het slachtoffer. Het zal je maar gebeuren, dat je een bank binnengaat om je spaarcenten op te halen en ze verklaren dat je dood bent. “Mevrouw volgens onze gegevens bent u niet meer levend.” Is er in GB dan geen legitimatie? Moet het 9 weken duren voor een kennelijke fout kan worden hersteld? Mijn dochter woont in Manchester en ik hoor wel eens wat over de bureaucratie in dat land. Ik waarschuw vast: Je kunt in GB werkelijk alles verwachten, behalve dat ze doelmatig en snel handelen. Het is werkelijk een wonder dat dat land in de wereld zo groot is geworden dat ze het zelfs in hun naam hebben laten opnemen. Maar goed het geld was weggegeven, want dat gaat daar zo. Als iemand sterft mag het tegoed door de bank worden weggegeven aan een goed doel. Daar zat dus het probleem. De bank kon of wilde dat geld niet terugvragen en er was dus een schadepost(je) van 3000 Pond, zo’n 4000 Euro en voor de ouderen onder ons, zo’n 9000 gulden. Eind goed al goed. De vrouw heeft uiteindelijk haar geld gekregen en ze wordt weer onder de levenden gerekend. Het is toch raar als iemand in levenden lijve voor je staat om dan te zeggen: “Ik geloof niet dat u bestaat.” Wordt datzelfde ook niet vaak tegen God gezegd? Verklaren we Hem op deze aarde ook niet vaak dood? Tot de dag dat we onze vergissing inzien en Hem geven waar Hij recht op heeft.

Geen opmerkingen: