zondag 27 mei 2007

Brandweer bevrijdt man van kinky handboeien

Als brandweerman moet je soms voor bizarre klussen uitrukken. Zo moesten spuitgasten uit het Duitse Weiden opdraven om een man te bevrijden die met handboeien vastgebonden zat aan het bed. Zijn vrouw had hem de handboeien omgedaan tijdens hun seksspel, maar was even vergeten dat ze geen sleutel had. Na enkele pogingen om zelf vrij te komen werd de politie gebed, maar die stuurde uiteindelijk de brandweer naar de man om hem te bevrijden. Ik weet niet of brandweerlieden ook een zwijgplicht hebben, maar ik kan me voorstellen dat het sappige verhalen heeft opgeleverd. Ik kan me ook voorstellen dat de man van schaamte wel door het bed had willen zakken, maar ja, bezint eer gij begint. Het is toch vreemd dat mensen zich vrijwillig laten boeien en dat hun onmacht dan een kick moet geven. Wie heeft ze dat wijsgemaakt? Veel mensen laten zich bewust of onbewust boeien door zonde en leugens toe te laten in hun leven. Mensen die gevangen zitten in allerlei verslavingen moeten niet de brandweer bellen, maar Jezus roepen. Hij is gekomen om te verlossen en te bevrijden. Niet van uiterlijke banden, maar van innerlijke. Ik heb al heel veel mensen gehoord die getuigden van deze bevrijding en die voortaan wegblijven bij de zonde. Prijst God voor zijn verlossing.

Geen opmerkingen: