donderdag 10 mei 2007

Man woont 96 jaar in zelfde huis

Een Britse bejaarde uit Portsmouth mag zich zonder twijfel een honkvast persoon noemen. De man woont al 96 jaar in hetzelfde huis, zo meldt de lokale krant woensdag. De man werd in het huis geboren in 1911. Toen hij er zijn eerste uren doorbracht, moest de Titanic zijn eerste reis nog maken en had de Eerste Wereldoorlog nog niet plaatsgevonden. Ja, dat vinden we raar, als iemand in zijn eigen huis blijft wonen en dat al 96 jaar lang. Het komt inderdaad niet veel voor. De meeste mensen verlaten het ouderlijk huis als ze de huwbare leeftijd hebben bereikt en elders een nestje willen bouwen. Maar deze Alex Baker heeft het huis van zijn ouders geërfd en is er blijven wonen. Inmiddels is het huis al duizend keer zoveel waard als in het begin. Als ik zo nadenk over deze man dan stel ik me voor dat er al heel wat in dat huis is gebeurd. De kinderen zijn er geboren en ook weer vertrokken. Er zullen blijde en droeve verhalen te vertellen zijn over Baker en zijn huis. Maar wat ik nou zo leuk vind is dat wij christenen allemaal in een huis wonen, voor veel langer dan 96 jaar. Wij hebben onze woning bij God in de hemel. David zegt: “Ik zal in het huis des Heren verblijven tot in lengte van dagen.” Heerlijk toch, het vooruitzicht dat we nooit meer hoeven te verhuizen.

Geen opmerkingen: