zaterdag 28 juli 2007

Bejaarden krijgen 'illegale' stroopwafels

De bewoners van bejaardenhuis De Open Waard in Oud-Beijerland (Zuid-Holland) zijn verblijd met 'illegale' stroopwafels. De politie had de lekkernijen eerder in beslag genomen bij een man die ze in Klaaswaal huis-aan-huis verkocht zonder vergunning. De politie mag alles in beslag nemen wat illegaal is. Ook alles wat gestolen is wordt opgeslagen bij de politie tot de eigenaar is gevonden. Sommige zaken worden uiteindelijk verkocht of vernietigd. Maar ja, stroopwafels kun je niet te lang bewaren, want dan zijn ze niet meer te eten. Na enig overleg werd besloten ze aan de bejaarden cadeau te doen. Dat vind ik een prima idee, want het is zonde om stroopwafels te vernietigen, ze behoren gegeten te worden. De stroopwafel is Gouda’s trots, naast de stenen pijp, maar die is lang niet zo populair als de stroopwafel. Bijna iedereen lust stroopwafels, daarom is het een lucratieve handel. Je moet sterk in je schoenen staan om een echte stroopwafel af te slaan. Ik mag mezelf op dit gebied wel een expert noemen, want jarenlang at ik uitsluitend stroopwafels. Op mijn verjaardag kreeg ik stroopwafels met pakken tegelijk, heerlijk, tenminste de meeste. Er is echt wel verschil tussen een goede en een slechte stroopwafel. Het geheim zit hem in de samenstelling van het deeg, maar ook van de vulling. Mijn favoriete wafel kan me zelfs nu nog bij het schrijven het water door de mond doen stromen. Wat zullen de bejaarden blij zijn geworden van deze heerlijke traktatie. De politie is je beste vriend, maar ik vind dat de illegale verkoper ook wel bedankt mag worden, want zonder hem was het niets geworden. Kijk en dat maakt het verhaal toch weer krom. Laten we zeggen dat het toch wafels zijn met een bijsmaak.

Geen opmerkingen: