zaterdag 2 februari 2008

Kip legt groene eieren

Een doodnormale kip in Mexico is plaatselijk beroemd omdat ze groene eieren legt. De eigenaar van het dier heeft al gezegd dat deze kip niet op het fornuis komt, maar een lang en gelukkig leven krijgt. Dat is weer eens wat anders dan de kip met de gouden eieren. Nu dus de kip met de groene eieren. Makkelijk als het Pasen is, dan hoef je die alvast niet te schilderen. Andere vogels kunnen het kunstje al langer. Neem nou de emoe die legt een groen ei van een halve kilo, dat noem ik pas opmerkelijk. Ook eenden leggen vaak groene eieren, maar kippen houden het vooral bij wit en bruin. Behalve dan de Araucana kip, die legt elke dag een groen ei. Het is een soort dat vooral in Mexico en Zuid-Amerika veel voorkomt. Daar komt onze beroemde kip ook vandaan is dat niet toevallig? Zou de kip een scharreltje hebben gehad met een Araucana haan? In elk geval is het vreemd dat het hele dorp ervan opkijkt. Nee, laat het me maar weten als er een kip is die oranje eieren begint te leggen, paarse, of rood-wit gestreepte, dan kom ik hoogstpersoonlijk langs. Maar van een groen ei raak ik niet van de leg, om het zo maar eens uit te drukken. Trouwens ik produceer zelf met het grootste gemak een groen eitje, maar dan aan de binnenkant.

Geen opmerkingen: