woensdag 26 maart 2008

Nederlanders 'kampioen flesjes hervullen'

Tot verdriet van de Nederlandse frisdrankenindustrie (NFI) blijken Nederlanders 'ware kampioenen' in het hervullen van flesjes water, zoals Spa Blauw. Dat lijkt me aardig te kloppen, want die flesjes zijn gewoon erg makkelijk in het gebruik. Water hebben we allemaal nodig en het drinkwater in Nederland is van prima kwaliteit. Dus de reden om een flesje water te kopen is niet omdat het water uit de kraan niet goed zou zijn. Nee, het is gewoon makkelijk om een flesje water bij je te hebben. Ik heb er zelf een in de auto en een naast mijn laptop en een die overal kan zijn. Ik heb er al vaak dankbaar gebruik van gemaakt en als hij leeg is, vul je hem gewoon onder de kraan. Ik begrijp wel dat de producenten van dat water in flesjes nu roepen dat het gevaarlijk en ongezond is om de flesjes te hervullen, maar dat is gewoon onzin. Door het aan de mond zetten zou de flesopening een bron van bacteriƫn worden, maar dat geldt natuurlijk ook voor alle kopjes en glazen in huis en daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen. Het is ook geen verkapte zuinigheid, want hoeveel spaar je nu helemaal uit op een flesje water, maar gewoon makkelijk. Het enige nadeel in de zomer is dat het snel lauw wordt in dat flesje en dat drinkt niet zo prettig, maar dat geldt net zo goed voor gekocht water. Nee, de enige reden voor de waarschuwing om de flesjes niet te hervullen met kraanwater is jaloezie. Ik kan geen andere bedenken. Zo en nu neem ik eerst een slokje kraanwater uit een flesje.

Geen opmerkingen: