vrijdag 7 maart 2008

'Mozes aan geestverruimende middelen'

Toen de bijbelse figuur Mozes de tien geboden kreeg van God moet hij onder invloed zijn geweest van geestverruimende middelen. Dat beweert een Israëlische onderzoeker in een deze week gepubliceerde studie. Mozes aan de drugs en het hele volk ook, dat is ongeveer de strekking van het bericht van deze Israëlische ‘geleerde’. Omdat hij zelf ook drugs gebruikt komt hij tot deze ‘conclusie’. Dit is niet anders dan de zoveelste poging van satan om de waarheid van Gods woord in twijfel te trekken. Omdat de ‘geleerde’ niet kan en wil geloven wat er staat, is hij gaan zoeken naar een verklaring van het feit dat Mozes een ontmoeting met God had op de berg Sinaï en daar de twee stenen tafels ontving met de tien woorden, die we beter kennen als de tien geboden. De ‘geleerde’ komt tot de conclusie dat het niet gebeurd kan zijn en dus zal het wel een hallucinatie zijn geweest, want die beleeft hij zelf ook wel eens. Van dit soort conclusies lig ik niet wakker, trouwens ik lig van geen enkele wetenschappelijke conclusie wakker, omdat de wetenschap nooit in staat is uit de zichtbare werkelijkheid conclusies te trekken over de onzichtbare waarheid. Het tijdelijke waarnemen kan nooit een verklaring geven over het eeuwige zijn. Ik word wel boos als ik deze dingen lees, want de zogenaamde wetenschap kan en mag alles maar beweren wat los en vast zit, zonder dat iemand ze ooit op de vingers tikt. Het is net als met het geloof van de ‘ongelovigen’. Zij doen net of zij het alleenrecht hebben om te geloven dat God niet bestaat en daarmee het recht om iedereen die er anders over denkt te veroordelen en belachelijk te maken. In hun ogen is iemand die gelooft dat God niet bestaat normaal en de rest is afwijkend en belachelijk. Ik erger me aan hun kortzichtigheid en dat moet ik niet doen. Ik wind me op over hun domheid en dat is verkeerd. Mijn hart vindt geen vreugde in hun dwaasheid, dus moet ik me daar niet op richten. Ik ga mijn vreugde en vrede weer zoeken bij mijn hemelse bron. Vergeef mij deze uitschieter.

Geen opmerkingen: