woensdag 11 juni 2008

Bruidegom blijkt bruid

Een Française heeft zich voorgedaan als man om met haar vriendin te kunnen trouwen. Ondanks een relatie van twee jaar zou de echte bruid niet hebben geweten dat ze op het punt stond met een vrouw te trouwen. Dat is toch wel heel erg vreemd. De vriendin moet er dus al twee jaar uitzien als vriend. Geen baardgroei, mmm, beetje vreemd. Geen mannelijke vormen, mmm, liefde is blind. Beetje hoge stem voor een man, mmm ’t is maar waar je aan went. De bruid in kwestie moet wel heel erg simpel zijn of zo ontzettend verliefd dat ze echt helemaal verblind is geweest, want anders kan ik het niet begrijpen, dat je in twee jaar niet ontdekt dat je vriend geen vriend maar vriendin is. Pas bij de paspoortcontrole voor het huwelijk kwam de fraude aan het licht. De bruidegom moest toegeven eigenlijk bruid te zijn, maar van binnen voelde zij zich bruidegom. Ik denk niet dat de bruid er genoegen mee neemt. Twee jaar lang is ze voorgelogen, voor de gek gehouden, bij de neus genomen en niet serieus genomen. Twee jaar lang heeft haar ‘vriend’ niets verteld van de werkelijke situatie. Het lijkt me geen goede basis voor een huwelijk, nog afgezien van het feit dat de bruid een bruidegom zoekt die het ook is. Het lijkt me beter dat de bruid afziet van dit huwelijk en op zoek gaat naar een echte bruidegom. En voor de zekerheid moet ze een vroege controle inbouwen en op zijn minst zijn paspoort opvragen. Is me dat schrikken.

Geen opmerkingen: