maandag 30 juni 2008

Schoonheidsbehandeling voor olifanten

Bewoonsters Aja, Duna en Tooth van Ouwehands Dierenpark in Rhenen ondergaan vrijdag een schoonheidsbehandeling. Nu ja, schoonheidsbehandeling, dat is wel heel erg eufemistisch uitgedrukt, want het gaat om een voetzoolbehandeling. Wat eeltlagen weghalen en de nagels bijwerken, dat is het wel zo’n beetje, tenminste als de dikhuiden willen meewerken, want als de dieren hun poten niet optillen, gaat het feest niet door. Als alternatief heb ik een spectaculair ander programma bedacht. Want zeg nou zelf zo’n olifant ziet er niet uit met die ruwe huid vol plooien en rimpels. Een echte schoonheidsbehandeling zou volgens mij moeten bestaan uit een facelift of anders het volspuiten van de rimpels met botox. Lachen kunnen olifanten toch al niet, dus ze kunnen er alleen maar van opknappen. Dat zou toch fantastische reclame zijn voor de kosmetische wereld, een olifant zonder rimpels. Het is alleen de vraag of er dan nog beweging in de slurf te krijgen is, want van die botox heb ik al heel wat vrouwen gruwelijk gedupeerd zien raken. Ja, nu ik er zo over nadenk, is het toch maar beter dat die olifant gewoon zijn poten optilt, wel een voor een natuurlijk.

En dan dit nog…
Mijn vrouw en ik trekken er tussenuit, we gaan op vakantie en we zijn van plan nooit meer terug te komen, in elk geval de eerste drie weken niet.

Geen opmerkingen: