dinsdag 18 september 2007

Verbijstering om 'herrezen vrouw'

De politie in Zambia in zuidelijk Afrika gaat de stoffelijke resten opgraven van een vrouw, die elf jaar geleden is overleden en begraven. De politie besloot hiertoe, nadat haar ouders en familieleden hadden gezegd dat de vrouw uit de dood is opgestaan. Ik geloof in opstaan uit de dood, maar dit is wel een heel vreemd verhaal. Plotseling staat een vrouw die elf jaar geleden is begraven weer voor je. Kun je dat geloven? Is ze veranderd of ziet ze eruit als elf jaar geleden? Weet ze zich nog alles te herinneren of begint haar leven opnieuw? Een ding is zeker, haar man is met stomheid geslagen. Letterlijk, hij kan geen woord uitbrengen en verkeert in een shock. De autoriteiten hebben nu besloten het graf van de vrouw te openen teneinde haar dna te vergelijken met dat van de overledene. Wat het verhaal nog vreemder maakt is dat er twee paar ouders beweren dat het hun dochter is. Mijn eerste gedachte is dan dat het gaat om een dubbelgangster, maar als ze alle details uit haar vorige leven weet te herinneren wordt het wel erg bizar. Ik ben benieuwd of we er binnenkort meer van gaan horen en vooral waardoor de vrouw is opgestaan, als ze werkelijk is opgestaan. Ik ben ook benieuwd of er na de opstanding nog stoffelijke resten worden gevonden. In alle voorbeelden uit de bijbel stonden mensen op met hun oude lichaam. Alleen bij de komst van Christus wordt ons een nieuw hemels lichaam beloofd. Maar zelfs het nieuwe hemelse lichaam van Jezus liet niets achter van zijn oude lichaam en ik heb stellig de indruk dat Zijn opstandingslichaam hetzelfde lichaam betrof, met de sporen van de kruisiging zichtbaar en voelbaar aanwezig. Ik hoop dat het raadsel binnenkort wordt opgelost. Voorlopig houd ik het op een persoonsverwisseling door een dubbelgangster.

Geen opmerkingen: