donderdag 10 april 2008

Man moet niet te veel eieren eten

Mannen van middelbare leeftijd die zeven of meer eieren per week eten lopen het risico eerder te overlijden. ‘Daar gaat mijn ontbijtje’, denk ik meteen, want ik ben gek op eieren en neem er elke dag minstens een. Lekker gebakken met een plakje ontbijtspek, of bestrooid met kaas, een likje mayonaise er overheen en dan zonder brood gewoon lekker opeten, mmm, heerlijk. Maar dat mag dus niet meer, tenminste, als ik me iets zou aantrekken van de nieuwste inzichten over het ei. Voorlopig trek ik er niet eens een wenkbrauw voor op, want ik mag alles eten van mijn Ontwerper, zolang ik het met dankzegging aanvaard. Nou dat doe ik zeker, want een ei hoort er bij. Volgens mij loopt iedereen het risico eerder te overlijden, is het niet door een ei, dan wel door een keukentrapje, of een bananenschil. Maar ik hou me daar helemaal niet mee bezig. Ik geniet gewoon van elke dag die ik krijg en als mijn laatste is aangebroken, dan ga ik met een grote glimlach op mijn gezicht de eeuwigheid tegemoet, want ik weet uit de prospectus dat de aankomst indrukwekkend zal zijn. Ik ontmoet daar allen die ik liefheb en zal me eeuwig kunnen verblijden samen met hen in de tegenwoordigheid van mijn God. Er is geen blijer vooruitzicht te verwachten en als mijn eitje dat moment bespoedigt, wat ik niet geloof, dan is dat wat mij betreft niet erg. Maar ik ben bang dat sommige lezers dit wel erg raar zullen vinden. Dus wat zullen we van deze dingen zeggen? Dan maar een half ei of een lege dop? Geef mij maar gewoon weer een hele, lekker doorbakken vandaag, met een paar champignonnetjes en een uitje, of gewoon gekookt, ook lekker.

Geen opmerkingen: