zaterdag 5 april 2008

'Water helpt alleen bij kater'

Het drinken van veel water is alleen maar goed tegen een kater. Verder is het een illusie dat veel water drinken goed voor de gezondheid is. Het vormt eerder een gevaar. Dit stellen twee wetenschappers van de Universiteit van Pennsylvania. Nou breekt mijn klomp, dacht ik toen ik het las. Dat kan toch niet waar zijn? We bestaan voor meer dan 80% uit water en door verdamping en verwerking krimpt de voorraad en die moet dan worden aangevuld. Zo ongeveer is de theorie van het veel water drinken. Anderhalf tot twee liter per dag zou gezond zijn en je lichaam reinigen. Het klinkt allemaal logisch, maar het tegendeel is waar, beweren nu de onderzoekers. Daar ben ik mooi klaar mee, want de waterleidingbedrijven bestrijden de uitslag en dat klinkt ook logisch. Wat nu te doen? Volgens mij is er maar een oplossing: drink wanneer je dorst hebt. Ik zeg het zo vaak, het antwoord staat in de bijbel: Alle gij dorstigen, komt tot de wateren. Iemand iets opdringen wat hij niet wenst is folteren. Ook Jezus riep de mensen toe: Wanneer iemand dorst heeft, hij kome tot mij. Ik ben de bron van levend water. Wie van Mij drinkt krijgt in eeuwigheid geen dorst meer. Kraanwater, water uit flesjes, levend water, we hebben het allemaal nodig, maar wel alles op de juiste tijd en in de juiste hoeveelheden. En wat die kater betreft, laat die maar gewoon zitten. Misschien drink je dan de volgende keer wat minder.

Geen opmerkingen: