vrijdag 23 maart 2007

Buikdanseres raakt bil kwijt

Een Duitse buikdanseres heeft bijna 20.000 euro schadevergoeding geëist van een plastisch chirurg. De arts zoog een van haar billen weg, terwijl de 38-jarige danseres alleen vet van een van haar dijen verwijderd wilde hebben. Dit is weer zo’n leedvermaak verhaal. Ik zie het al voor me. Even wat vet weghalen bij de dijen en dan hup weer als een 18 jarige dansen. Maar ja, de jaren gaan tellen en daardoor verliest het lichaam de aantrekkelijkheid. Vroeger was dat een gegeven, maar tegenwoordig kun je er iets aan doen. De plastische chirurgie staat tot uw dienst. Even een rimpeltje wegspuiten, even een ooglid heffen, even een oor rechtzetten, even een vlekje wegwerken, het kan allemaal. Maar het gaat ook wel eens fout. Ja dat is dan natuurlijk pijnlijk, want het resultaat moest juist heel zichtbaar worden en dat is het dan ook. Ik heb op het internet wel eens een site gezien met voorbeelden van mislukte facelifts. Ik zal u het adres besparen, het ontneemt je alle eetlust en sommigen zouden er een nacht niet van slapen. Maar dat er een hele bil wordt weggezogen, nee dat had ik nog niet eerder gehoord. Wat moet dat een prutser zijn geweest zeg, die plastisch chirurg. Die is toch ook niet achterlijk zou je zeggen. Hij moet toch in de gaten hebben gehad wat hij aanrichtte. Als ik die chirurg was zou ik zeggen, dan de andere bil er ook maar af, dat ziet er in elk geval beter uit dan een. Maar het gekste is, dat hij helemaal geen bil moest weghalen, maar alleen wat vet van een dij. Foutje in de administratie misschien, even op een verkeerd briefje gekeken? Bedrijfsblindheid? Je ziet toch als plastisch chirurg of een bil weg moet of niet? Kijk en daar gaat het nu om. Die plastisch chirurgen kan het geen moer schelen wat ze weghalen. Ze zijn net als mijn kapper, die denkt ook: ‘Je komt de volgende keer gewoon weer terug.’ En je zal wel moeten, want dat haar groeit maar door evenals de vetlaag op je dijen. Een beste boterham verdienen ze eraan, maar nu dus even niet. De schadevergoeding bedraagt €20.000 en dan spreken we nog niet van de geleden imagoschade. De danseres durft zich voorlopig niet meer te vertonen, behalve misschien onherkenbaar op het internet. Misschien is er nog iets te verdienen aan deze curiositeit. Ach, het komt wel weer goed, het is maar vet. Het lijkt me wel heel lastig zitten, want je rolt natuurlijk steeds weer die loze kant op. Kunnen we er nog iets uit leren? De bijbel zegt: Wees tevreden met wat je hebt. Laten we het daar dan maar op houden, als er tenminste nog wat over is.

Geen opmerkingen: