zondag 7 september 2008

Dagdromen blijkt nuttig

Afdwalende gedachten hebben een positief effect op je prestaties, vooral wanneer je creatief werk verricht. Iedereen denkt wel eens even aan wat anders als hij aan het werk is, maar om nu te beweren dat je daar creatief van wordt, gaat me weer iets te ver. Ik denk dat creativiteit er al inzit vanaf het begin en dat je vanuit je creativiteit wellicht wat verder wegdroomt dan een ander. Hoe het ook zij, degenen die het meest dagdromen blijken de meest creatieve mensen te zijn. Wat is nu de moraal van zo’n bericht? Moeten we nu allemaal heel veel gaan dagdromen om vooral heel creatief te worden? Leg dat maar eens uit aan je baas, zou ik zeggen. Misschien gaat hij dan wel heel creatief met je salaris aan de slag. Of zou de strekking van het verhaal moeten zijn dat lang aan iets doorwerken afstompt en dat even iets anders doen je fris en creatief houdt? Maar dat wisten we toch al lang? Kortom, de zinnigheid van dit onderzoek ontgaat me even, maar misschien ben ik niet zo creatief, of heb ik al te lang doorgewerkt. Ik denk dat ik maar even ga dagdromen.

Geen opmerkingen: