zaterdag 20 september 2008

Egyptische ezel cel in wegens diefstal

Een ezel in Egypte heeft onlangs een celstraf van 24 uur uitgezeten nadat hij een maïskolf uit een akker had gestolen. Dat meldden Egyptische media donderdag. We leven toch in een heel vreemde wereld, denk ik af en toe. Liet Congo vorige week nog wat geiten vrij uit de gevangenis, Egypte stopt er weer een ezel in. Nu zou je zeggen, die gevangenissen zitten al vol met ezels, maar ditmaal gaat het om een echte. Hij of zij, dat vertelt het verhaal niet, is op heterdaad betrapt bij het stelen van de maïskolf uit een landbouwgebied. De rechter was onverbiddelijk, meteen voor 24 uur achter slot en grendel en de eigenaar een boete van 6 euro. Ik moet wel lachen hoor als ik die verhalen lees, zoiets zou toch hier in het westen onmogelijk zijn. Hoewel, onze ezels, ik bedoel onze vervoermiddelen, worden ook wel eens aan de kant gezet. Ontzegging van de rijbevoegdheid zou je het hier noemen. Maar je komt toch niet op het idee om dat te doen vanwege het slechte gedrag van de auto. Hoewel, als de remmen niet deugen, of de verlichting niet in orde is, of als de uitstoot van schadelijke roetdeeltjes of CO2 te hoog is, ja dan kan het misschien toch wel. Maar dan sluiten we ze niet op in een garage of zo, hoewel, op het politiebureau worden ze wel achter hekken opgeborgen. Hoe langer ik er over nadenk, hoe minder gek ik het ga vinden. Eigenlijk zouden ze dat hier misschien wel vaker moeten doen, gewoon wat auto’s van de weg halen, omdat ze bijvoorbeeld te rood zijn, te groen, of te blauw. Dan los je meteen het fileprobleem op.

Geen opmerkingen: