woensdag 24 september 2008

Monstervarken terroriseert vrouw

Een varken ter grootte van een Shetlandpony terroriseert een vrouw op haar boerderij in Australië. Op geen enkele manier lukt het de 63-jarige Caroline Hayes haar huis te verlaten, meldden Australische media dinsdag. Een varken zo groot als een pony kom je hier in Nederland niet snel tegen, maar wel varkens die agressief zijn. Uiteindelijk zijn het rovers en ik heb me wel eens laten vertellen dat mensen door varkens zijn verslonden. Zo zou er een boer door de zolder van zijn stal zijn gevallen en terechtgekomen bij zijn varkens. Alleen zijn klompen zijn later teruggevonden. Of het allemaal echt waar is, heb ik niet kunnen achterhalen, maar toen ik het hoorde als kind kreeg ik meteen een hekel aan varkens. Ik houd gewoon niet van die beesten. Hun vacht is stekelig hard, ze maken geen prettig geluid, ze smakken bij het eten, maar wat het meest irriteert is dat ze stinken. Je ruikt ze al op tientallen meters afstand. Zelfs in de pan stinkt het vlees nog naar varken. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die daar nog lekker van kunnen smullen. Maar goed, deze mevrouw vond deze beer op haar erf en besloot hem te voeren. Dat had ze beter niet kunnen doen, want het beest eiste steeds meer en werd agressief als hij zijn zin niet kreeg. Nu kan de vrouw zelfs de deur niet meer uit, want ze wordt gewoon teruggeduwd en dat terwijl haar toilet buiten staat. Je kunt je voorstellen wat zich daar in huis allemaal moet afspelen. Uiteindelijk is het dier gevangen en afgevoerd naar een betere plaats. Hij zit nu opgesloten achter een hek en kan alleen nog dromen van zijn vrijheid. Dat krijg je ervan als je je gedraagt als een varken.

Geen opmerkingen: