zaterdag 6 september 2008

Niet-sporters vergooien miljoenen aan sportschool

Meer dan één miljoen mensen zijn afgelopen vijf jaar lid geweest van een sportschool of fitnesscentrum, maar zijn niet wezen sporten. Gelukkig, ik dacht al dat ik de enige was. Er is iets heel erg mis met de sportscholen en fitnesscentra en dat zijn de abonnementen. Er is namelijk een heel grote groep mensen die best eens willen proberen of sporten hen bevalt. Daar hebben ze ook best geld voor over. Het probleem is nu, dat de sportscholen ook wel weten dat een deel van hen na een paar lessen wil stoppen. Het is teveel gedoe, kost teveel tijd, de sfeer is niet leuk, of wat dan ook. Om erachter te komen of het sporten iets voor je is, krijg je meestal een gratis les. Daarbij krijg je uitleg van heel vriendelijke instructeurs, zodat je denkt, dat wordt wel leuk hier. Na de les volgt dan de inschrijving en dan is het meteen voor een half jaar of voor een jaar, al dan niet met persoonlijke begeleiding, maar dat kost dan weer meer. Het gaat alleen maar om geld, zoveel mogelijk geld los te peuteren uit de zakken van mensen die na twee lessen weten, dit is niets voor mij. Maar ja, dan zit je er wel voor een half jaar of een jaar aan vast. Je hebt er zelf voor getekend. OK tot zover helder. Dan ga je nadenken. Ik heb betaald dus dat geld ben ik kwijt, maar wil ik nu ook nog mijn tijd kwijtraken? Dan is het antwoord natuurlijk nee. Dat geld is jammer, maar of je nu wel of niet gaat sporten, dat blijft even duur. Dus maak je er het beste van door dingen te doen die je wel leuk vindt of je gaat gewoon werken. Ik vind het dus onterecht dat er gesteld wordt dat niet-sporters hun geld vergooien. Wat er werkelijk aan de hand is, is dat je gedwongen wordt een jaar te betalen om erachter te komen of fitness je bevalt. Daar zou eens iemand voor in actie moeten komen. Volgens mij worden de niet-sporters voor miljoenen bestolen.

Geen opmerkingen: