zaterdag 4 oktober 2008

Winter maakt vrouwen aantrekkelijk

Volgens een Poolse studie vinden mannen vrouwen aantrekkelijker als het buiten kouder wordt. Nou vrouwen, doe er je voordeel mee, zou ik zeggen. De verklaring voor dit fenomeen is nog niet gevonden, maar ik heb er wel een eigen verklaring voor. Want wat is er nou logischer wanneer je het koud hebt, dan aan iets te denken waar je warm van wordt? Als een man het koud heeft, is het toch niet zo gek om een vrouw die warmte geeft aantrekkelijk te vinden? Het is net als met honger, dat maakt rauwe bonen zoet. En wie veel slaap heeft, neemt met het slechtste bed genoegen. Nee, voor mij is de verklaring geen probleem. Wat ik interessanter vind is hoe vrouwen daar voordeel uit kunnen halen. Vrouwen die te weinig aandacht krijgen van hun man, kunnen bijvoorbeeld de verwarming wat lager zetten, zodat hij het lekker koud krijgt. Misschien dat het afsluiten van elke maaltijd met ijs ook een goede poging is om de aandacht van de man te trekken, bovendien gaat de liefde van de man door de maag, dus dat zijn twee vliegen in een klap. De Polen zelf denken dat het komt doordat in de winter haast niets van de vrouwen te zien is, wegens de dikke laag kleren en dat zou dan prikkelend werken op de nieuwsgierigheid van de man. Hoe het ook zij, wanneer de relaties bekoelen, of wanneer ze zelfs bevriezen betekent het dus eigenlijk dat het er heel goed voor staat tussen man en vrouw. Ik weet het niet, maar volgens mij rammelt het hier en daar een beetje, misschien waren die Polen toch zelf wat bevangen door de kou tijdens het onderzoek.

Geen opmerkingen: