woensdag 24 oktober 2007

Brandweer bevrijdt kleuter van verkeerskegel

Een driejarig Brits jongetje dat maandag een verkeerskegel op zijn hoofd heeft gezet, omdat hij op Harry Potter wilde lijken, moest door de brandweer worden bevrijd van zijn 'hoed'. Ja, soms denk je dat iets kan en dan loopt het toch niet goed af. Dit Britse jongetje kreeg wel een erg nare verjaardag op deze manier. Hij heeft uren vastgezeten met zijn hoofd in een verkeerskegel voordat de brandweer hem los kreeg. Jongetjes van drie jaar hebben nog weinig ervaring en veel fantasie. Ze zijn vaak impulsief in hun daden en we nemen ook deze daarom niets kwalijk. Hij wilde op Harry Potter lijken met zijn heksenhoed en dacht een mooie hoed gevonden te hebben. Ik weet niet of zijn neus er krom van is gaan staan, maar het ding zat kennelijk strak op zijn hoofd. Zelfs de ouders kregen hem met zeep niet meer los. Wat zal de jongen gehuild hebben, stel ik me voor. Ik ben wel benieuwd of de ontwerpers van deze kegels nu iets aan het model gaan veranderen, meer in de richting van een Chinese hoed bijvoorbeeld. Die staat wat breder uit en zakt niet helemaal over je hoofd. Voor de brandweer was het denk ik een leuke afwisseling, ze konden wat knipgereedschap gebruiken en er was geen acuut gevaar, dus leuk werk. Ach, dit kleine leed verdient af en toe ook aandacht. Morgen is iedereen het weer vergeten, behalve het ventje zelf. Waarschijnlijk zet die nooit meer iets op zijn hoofd, geen pet, geen muts, geen hoed, misschien alleen een brandweerhelm. Want je bevrijder moet je eren, ja toch?

Geen opmerkingen: