vrijdag 26 oktober 2007

Altijd zon in ronddraaiend huis

Cees Tadema heeft binnenkort altijd het zonnetje in huis. De Leeuwarder bouwondernemer laat aan de Elsweg in het Friese Noordwolde een drijvend huis in een soort vijver bouwen dat automatisch met de zon meedraait. Althans dat is de bedoeling, want het huis is nog niet klaar. Het is een leuk idee, maar voor rijtjeshuizen onuitvoerbaar, het gaat hier dan ook over een recreatiewoning. Het huis drijft en is bevestigd aan een as, waardoor het met de zon mee te draaien is. Dat zal voorlopig met de hand moeten gebeuren, net als bij een molen, maar op den duur moet het ook elektrisch kunnen. Het heeft wel iets vind ik, altijd de zon in huis. Ben benieuwd of het terras buiten ook meedraait, want dat lijkt me nog leuker. Bij dit bericht moet ik denken aan mijn eigen ‘huis’, mijn leven. Waar staat dat op gericht? De bijbel roept ons op om altijd gericht te zijn op Jezus. Dat betekent meedraaien als de omstandigheden veranderen. Je moet het zelf doen, het gaat niet automatisch. Maar met je blik in de juiste richting haal je wel het maximale uit een dag. Zo’n huis dwingt je om steeds op de zon te letten en dat is bij een christen ook de bedoeling, steeds op Jezus letten. Wat heeft Hij gezegd over mijn situatie, wat mag ik verwachten? Bewust leven met je ogen op het Licht gericht, maakt je succesvol. Je wandelt in het licht en ontvangt daar alle zegen van.

Geen opmerkingen: