vrijdag 5 oktober 2007

Politie zoekt krokodil in Brusselse vijver

Urenlang is er gezocht naar een krokodil in een vijver in Brussel. Het dier zou gezien zijn door verschillende mensen, waarop de politie de zoekactie startte, echter zonder resultaat. Of er later nog een poging wordt gedaan is niet bekend, maar wellicht wordt volgend jaar de vijver leeggepompt. Kan het kwaad, een krokodil in een vijver? Het is een kleintje van ongeveer een meter. Iemand schijnt hem erin te hebben gezet vorig jaar. Waarom nu pas actie denk ik dan, maar ja, ik woon niet in België. Is het een grap? Is het een aandachttrekker van de plaatselijke middenstand? Gaan we nu met bussenvol richting de vijver om de krokodil te zien, alsof het het monster van Loch Ness betreft? Trouwens die laatste is ook nog nooit echt gevonden, hoewel daar al jaren naar wordt gespeurd. Gaat de politie op geruchten af of zijn er werkelijk concrete aanwijzingen dat het beest er zit? Wie zal het zeggen. Een ding is duidelijk, een krokodil in een vijver, hoe klein ze beide ook mogen zijn, trekt nu internationale aandacht. De enige vraag waarmee ik blijf zitten is: ‘Wie wordt hier nu beter van?’ Ik pieker en ik denk, maar ik kan niets ander bedenken dan de plaatselijke middenstand. Het zou me daarom niets verbazen als de burgemeester zelf het gerucht heeft verspreid dat hij het beest in de vijver heeft gedaan, eh gezien. En als hoofd van de brandweer opdracht heeft gegeven te zoeken. En daarna de pers heeft verwittigd en nu tevreden ziet hoe zijn stad wordt gevuld met dagjesmensen. Zoeken naar krokodillen maakt hongerig en zo wordt de schatkist weer aangevuld. En als de bezoekersstroom wat gaat matigen kun je altijd roepen dat de burgemeester zelf in het water is gesprongen om de krokodil te zoeken en dat hij nu al drie dagen niet meer gezien is.

Geen opmerkingen: