zondag 28 oktober 2007

Politie neemt sleep met Turkse tekst in beslag

De luchtvaartpolitie in Hilversum heeft zaterdagmiddag een sleep met daarop een Turkse tekst in beslag genomen. Ik dacht eerst dat het om een sleep van een bruidsjurk ging, maar al snel ontdekte ik dat het de sleep achter een vliegtuig betrof, een reclameboodschap. Er stonden maar twee woorden op de sleep, maar kennelijk hadden die zoveel invloed, dat de politie in actie kwam. De woorden zouden beledigend zijn. Er stond iets op dat martelaren niet sterven, of dat overledenen niet kunnen sterven. Wie er achter de boodschap zit en waarom het vliegtuig boven verschillende steden heeft gevlogen is niet bekend. De sleep is in beslag genomen en onderzoek volgt. Woorden hebben kracht en daarom is het belangrijk wat we uitspreken. Uitspraken die overeenkomen met Gods wil en met Gods waarheid hebben dezelfde kracht als wanneer God ze zou uitspreken. Veel gelovigen beseffen deze kracht niet. Er is geloof voor nodig om ze uit te spreken en geloof om de uitkomst te verwachten. Jezus sprak voor zijn dood uit dat hij na drie dagen zou opstaan, daar is geloof voor nodig. We mogen alles uitspreken wat God ons heeft aangereikt in Christus. Dat we eeuwig leven hebben, dat we niet sterven maar leven, dat God in al onze behoeften rijkelijk zal voorzien, dat de duivelse machten ons niet zullen overweldigen, dat we met God over een muur kunnen springen, dat we tegen bergen kunnen spreken en ze zullen zich verplaatsen, dat zieken zullen genezen, dat demonen worden uitgeworpen, dat we leven en overvloed krijgen, enz. Er is zoveel wat we kunnen uitspreken en ontvangen in geloof, de bijbel staat er vol van. En toch komen we vaak niet verder dan: ik maak me zorgen, ik voel me niet zo lekker, ik denk niet dat het nog zal gebeuren, ik weet het niet meer. De waarheid maakt ons vrij van angst en ongeloof. Dit moeten we kennelijk heel vaak horen voor we het werkelijk geloven en ontvangen. Misschien moeten we eens een vliegtuig de lucht insturen met de tekst: GELOOF GOD!

Geen opmerkingen: