donderdag 17 januari 2008

Blote billen leveren boete op

Wie zijn blote billen aan de politie wil laten zien, kan hier beter nog eens over nadenken. Een 21-jarige man uit Amersfoort kreeg maandag voor het tonen van zijn achterwerk een boete. Dat lijkt me niet meer dan normaal, ik bedoel die boete. Je achterwerk tonen doe je volgens mij alleen bij de dokter en dan nog met gepaste tegenzin. Het is niet voor niets dat het aan de onderkant zit en je er meestal bovenop gaat zitten. Als iemand zijn billen aan de politie toont moet dat een bewuste daad van agressie genoemd worden en dan reken je zo iemand in of je geeft op zijn minst een fikse boete. Wat bezielt zo’n jongen zou je zeggen. Branie waarschijnlijk, bravoure tegenover zijn kameraden, want meestal zijn die ook in de buurt als zoiets wordt vertoond. Tegenwoordig wordt alles met de mobiel vastgelegd en op internet gezet, zodat iedereen kan zien hoe groot de moed is van de dader. Ik las vandaag dat sommigen in Nederland weer lijfstraffen willen invoeren, dan zou dit een mooie gelegenheid zijn. Zodra iemand zijn achterwerk toont moeten er minsten 5 flinke klappen worden gegeven met de wapenstok, die maken van die brede rode strepen en dat staat mooi op een kleurenfilmpje. Volgens mij zal het lachen en de bravoure dan wel verminderen. Een boete is immers zo betaald, misschien lappen de vrienden wel mee, maar ik ben benieuwd of de kameraden ook de broek laten zakken om de tikken netjes te verdelen. Overigens heb ik voor de politie nog een goede tip, die duizenden euro’s zal opleveren. Ga van de zomer eens met het bonnenboekje naar het strand, gegarandeerd succes. Daar liggen ze gewoon naast elkaar hun billen te tonen tot verbrandens toe. Of gelden daar weer andere normen en waarden?

Geen opmerkingen: