dinsdag 22 januari 2008

Sandwichspread door ruit politiebureau

Een verwarde man heeft zondagavond een pot sandwichspread door een ruit van een politiebureau in het Amsterdamse stadsdeel Oud West gegooid. Na een korte achtervolging werd hij aangehouden. Dat roept weer veel vragen op. Waarom gooit iemand in vredesnaam een pot sandwichspread, waarom niet pindakaas of stroop of jam? Als iemand kwaad is op de politie en wil gooien, lijkt het me verstandig om eerst na te denken over deze vraag. Wat ga ik gooien? Je denkt natuurlijk na over de gevolgen. Die ruit gaat altijd aan diggelen, dus dat telt niet mee in de overweging. Hoe kun je ervoor zorgen dat de boodschap overkomt? Wat maakt de meeste indruk, wat is het lastigst te verwijderen? Wat geeft de grootste schade of rommel of ergernis? Ik zou het wel weten, maar ik gooi niet, want ik ben niet boos op de politie en zelfs als ik het wel zou zijn, gooide ik nog niets door de ruit van een politiebureau in Amsterdam Oud West. Wat heb ik daar te zoeken? Nee, hoor, ik gooi niet, ook niet in mijn eigen buurt. Deze man was erg verward, dat moet wel als je met sandwichspread gaat gooien. Ik neem aan dat de man thuis in de kast is gaan zoeken, of zou hij altijd een potje op zak hebben voor het geval hij ergens kwaad om wordt? Ik vind het allemaal erg verwarrend. Ik wist trouwens niet eens dat dat spul nog bestaat. Sandwichspread dat is toch iets met gehakte augurken en zo? Stinkt wel als je ermee gooit, dat is dan wel weer een plus. Dan weten de slechtziende agenten ook dat er iets mis is. Maar ja, sandwichspread, nou vraag ik je toch, dat is toch niet normaal? Ik ben het met de politie eens. De man is verward.

Geen opmerkingen: