woensdag 30 januari 2008

Vrouw wil minder haar zien bij man

Als het aan de Nederlandse vrouwen ligt, mogen mannen wel op meer plekken haar verwijderen dan alleen op hun kaak. Ja dat haar dat weet wat. Een beetje gelijk hebben ze wel, want naarmate de man ouder wordt, gaat er op steeds meer plaatsen haar groeien. Tenslotte kan het hele lichaam bedekt zijn met haar, behalve dan wat plekken rond de ogen. Het meest gruwen de dames van haren uit neus en oren, maar ook de baard valt niet bij iedereen in de smaak. Van wielrenners en voetballers is bekend dat ze hun beenharen verwijderen, want dat vinden ze lekkerder bij de masseur. Maar haren op de rug verwijderen dat valt om de drommel niet mee, niet dat ik daar ervaring mee heb, want ik heb een gladde rug, maar volgens mij zijn alle mannenarmen te kort om dat klusje netjes te klaren. Het weet wat al die haren, als de kat op schoot ligt is het heerlijk maar bij manlief zitten ze in de weg. Hebben mannen zelf ook nog een mening over hun behaarde velletje? Jazeker, de meeste mannen vinden het belangrijk er met een gladgeschoren gezicht bij te lopen. Ze trekken er zo’n 15 minuten per dag voor uit (voor de spiegel) om alles tiptop in orde te maken. De meesten houden het dus bij het weghalen van de gelaatsharen. Neus en oren kun je ook aan de kapper overlaten, maar is thuis goed te doen. Wenkbrauwen die te wild groeien zoals bij voormalig premier Lubbers halen we ook weg, niet helemaal natuurlijk, alleen de wilde uitschieters. Alles wat lager dan de nek zit, vinden de meeste mannen best, niet over zeuren. Wat bij sommigen weer wel een probleem wordt is de haaruitval bij de slapen en het voorhoofd. Een steeds groter wordende kale plek geeft sommige mannen zelfs een schaamtegevoel. Mij lijkt een kale knar wel makkelijk, maar ja, ik heb er dan ook geen last van. Ik heb trouwens toch niet te klagen, want mijn vrouw wil absoluut niet dat ik mijn baard afscheer. Dat scheelt toch zeker 5 tot 10 minuten elke dag. Ik haal dat kwartier voor de spiegel dan ook bij lange na niet, alles bij elkaar misschien een kwartier per week, hoewel me dat ook aan de lange kant lijkt. Toch is het raar van die vrouwen vind ik, want zeg nou zelf, een snor of een baard staat toch veel leuker bij een man dan bij een vrouw?

Geen opmerkingen: